fredag 15 maj 2015

Uppdatering.

Hej, Det verkar inte vara ett kaninår för mig i år...

Inga honor (förstföderskorna) verkar förstå hur man ska vara som mamma.
Antingen har dom blivit rädda för något...
Något djur som strosar runt kanske??
Har ju varit en del ljud som dom kanske har varit rädda för eller så har dom inte förstått.
Grannar som renoverar osv.. 

Ska försöka para dom igen.
Tredje gången gilt..
Om inte det förstår då så kanske dom inte passar som avelshonor utan bara kel?!?
Vi får se. 
Nytt försök igen.

Och Prickelina har jag försökt para flera gånger...
Men hon verkar väldigt svårparad... Och inga bebisar alls har hon klämt ut sen hon flytta hit alls.

Funderar varför. Förra ägaren säger hon har haft kull och det är fler som har haft henne som säger hon har haft som kulll. 

Verkar inte alls vara mitt år i år... =( Sååå tråkigt!!!

Men flera honor ska införskaffas...


Kanske detta år blir mitt år där nya honor och hanar kommer hit?
Ja,vem vet.... Vi håller i alla fall tummarna för att det ska gå ur vägen.


Två nya ungar från DK är importerade och får snart komma hit till mig.
En tjej som kör och hämtar upp dessa godingar.
En hona och en hane. Oscar och Tia.
Dom är så fina så.... Om ni bläddrar neråt i inläggen så hittar ni bilder på dom.
En viltgul satinhane och en blå wt satinrex hona...

Inga kommentarer: