måndag 29 juli 2013

Ny beg bur

Har hämtat en ny beg bur. En fyr facksbur. Den behövs målas och fixa lite,annars är den perfekt tycker jag. Jag fick täppa igen hålen bara eftersom förra ägaren har haft dessa kaniner som en helplan. Jag tog virke och skruvmejsel o fixa de. Kvinnor kan också. Fast tror de hade blivit snyggare om karln min hade gjort de. Men vafan. Nu har alla hanar ett eget kryp in och de är skönt att dom inte har börjat bråka eller något innan dess. Sture tyckte de var rolig så han hoppa ur från buren längst ned medans jag var i garaget då jag hade dörrarna öppna på glänt och han är höjdrädd så jag tänkte inte på de kunde hända. När jag kommer ut möts jag av honom. De roligt med hanar att dom försvinner inte som honor. Hanar stannar för de mesta på tomten om man släpper dom lösa. Honor är tvärtom och sticker snabbare än blixten.... Men Sture letade efter mig den sällskapssjuka kaninen ;-) Lyfte in honom igen men han ville bara mysa....


Jag har lite ångest. Har ju lagt ut "Sture" på blocket och jag har lite ångest faktiskt för han är verkligen en ur snäll kanin. Är som en hund och svansar efter en. Sällskapsjuk och gosig. En av de mysigaste kaninerna jag har. Så jag har ångest alltså. Men eftersom jag inte ska avla på den färgen så vill jag sälja honom. KRAM

Inga kommentarer: