onsdag 26 juni 2013

Min kaninfarm...

Min kaninfarm består av mina fem söta kaniner som är för hobbyverksamhet än så länge. I framtiden kanske man kan ta upp de med seriösare. Benny är en japantecknad gul och svart och har fyllt 1år i juni. Han ska få bli pappa många gånger i vår och är en snäll och gosig kille. Kommer alltid fram och hälsar. Stella är en liten blandras av hermelin/teddy löwen och är 1 i aug. En liten blyg dam men ändå nyfiken mer och mer. Sture är en zobel siames brun hane och är också 1 år som också är en snäll kille. Dock gillar han inte att bli bärd men när han väl kommer ut till hagen så skuttar han som aldrig förr. Tummelisa som jag skaffade i år är 2 år och har haft en del kullar hon hennes förra matte samt hon var dräktig när hon kom till mig. Hon är en snäll tjej och vågar allt mer och mer komma fram i buren och hälsa. En riktigt maskrosälskare de dära. Mysan är bara en kaninunge. En vitblåögd mysig unge som är en riktigt charmig och snäll kanin. Hon är så mysig att mysa med. Hennes ska jag ta kullar med i vår. Ev kanske de blir någon avelshona till. Men vi får se. Här nedan har ni några bilder på mina kaniner. Även kaninungarna som ska säljas. Om ni är intresserad så hör av er till mig. 1 viltgul hona,1 viltgul hane 2 manteltecknade hanar om jag har sett rätt. Ska dubbelkolla en gång till ;-) Dom är leveransklara 29 juli. Finns på facebook med. "vansjö kaniner" :-) Kramar Jannice










Inga kommentarer: