lördag 22 juni 2013

Hon kanske flyttar hit :)

Denna satintjej ska kanske flytta hit till Vansjö. En japanteckand satin tjej född 21 maj. Anledningen till att skaffa flera kaniner är att jag vill blanda färger och pälstyp till min avel. Har Benny som är japan som jag tänkte para henne med tidig vår om jag skaffar henne. Paras nog i mars med Benny om det blir som jag har tänkt mig. Mysan (vit blåögd) ska paras med Benny i Mars med hade jag tänkt. Sture (zobel brun) paras med Tummelisa till våren nästa år. Om planerna går som det ska.

Tummelisas nurvarande kull växer och är nyfikna. Tror förtillfälligt det är svårt att se könen. Men tror en viltgul är hona iaf. Sen tyckte jag de var svårt att se resten. Men en känsla säger att resten är killar?! Vi får väl se. Men tyckte jag såg en vilt gul manteltecknad var kille. Men på fredag som sagt är de nog lättare att se kanske.... KRAM



Inga kommentarer: