måndag 27 juli 2015

Vila i frid Tawa.


Idag fick jag plötsligt åka in till veterinären i Sala och ta bort fina Tawa.
Hon hade tydligen brutit ryggen.
Jag tyckte hon gick konstigt men förstod aldrig det förrns i morse då det var värre.
Stackars lilla gumman!
Hon åt ju som vanligt och så.
Men när jag skulle plocka ut henne så pep hon bara och hade tappat känseln.
Det sa veterinären också.
Så ja,hon fick komma till himlen..

Men som sagt när jag skulle städa hennes bur så hittade jag 6 ungar i hennes bur.
Men oj, jag trodde inte hon hade fött några...
Att hon aldrig hann liksom... Men det hann hon visst.
Så nu har jag fixat en stödmamma åt dom hos en vän, Anna som också föder upp kaniner.
Hoppas att dom accepterar ungarna nu.

Vi håller tummarna för det!
En konstig dag men två utryckningar...

Inga kommentarer: