torsdag 31 oktober 2013

Nya medlemmar

Tre nykomlingar. Två kaniner flyttat. Nina flyttade hem till Amanda och Liza flyttade till en barnfamilj. Hoppas att allt går bra.

Nykomlingarna är mystiuqa, en hona jag fick när jag köpte Kajjen. En gosig tjej som gillar att bli klappad. Inga problem att få tag på. Hon ska användas i avel. Hon bor med Julia,min nya satinhona som kommer från samma ställe som Benny och Lily. Hon är kanelfärgad och bär på japananlagen:) Hon fick åka lite bil upp hit med djurtransportshjälpen. Helt underbart att dom finns då man inte kan åka ner och hämta själv. Hon är lugn och go tjej. Kajjen en viltgul hane som är en snäll kille. Så jag är nöjd nu :) nästa år blir de några kullar och vill såklart ha bra kaniner med bra temperament om jag ska avla på dom. Om jag märker att de är aggressiva eller rädda byter jag ut dom. Dock har jag aldrig haft någon aggressiv vilket jag är glad för. Men många där ute finns de gott om :)


Inga kommentarer: